گروه آموزشی زبان انگلیسی استان کهگیلویه و بویراحمد

پوشش معلم چگونه باید باشد

دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۴۵ ب.ظ

رنگ پوشش معلم، فعالیت ذهن و هوش دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد و باید در نظر داشت فعال‌شدن هوش دانش‌آموز منجر به بروز خلاقیت، تلاش و کوشش فرد در یادگیری می‌شود.استفاده معلمان از لباس‌های تکراری، ساده و رنگ‌های تیره موجب عدم توجه و ایجاد نارضایتی و بی حوصلگی دانش‌آموزان در کلاس می‌شود.رنگ و شکل لباس در جذب مخاطب تأثیر دارد به خصوص پوشش مناسب معلمان یا ترکیب‌بندی رنگ‌های شاد باعث طراوت روحیه و نشاط قلبی دانش‌آموزان می‌شود.

 اگر معلم براساس تأکیدات قرآن کریم از رنگ‌های شاد مانند رنگ سفید و آبی در پوشش خود استفاده کند، دانش‌آموزان نیز در ایجاد و تدوام ارتباط با معلم، همکاری لازم را خواهند داشت.اگر معلمان در کنار رعایت پوشش اسلامی، از لباس آراسته و طرح‌دار با رنگ‌های شاد و نشاط ‌آور استفاده کنند، ترس دانش‌آموزان از محیط مدرسه و معلم از بین می‌رود.

معلم می‌تواند در لباس خود از انواع رنگ‌های شاد از جمله سفید، صورتی، زرد و آبی استفاده کند، اما از پوشیدن لباس هایی به رنگ‌ مشکی ،خاکستری و قرمز اجتناب کنند چراکه این نوع رنگ‌ها سبب ایجاد حالت بی‌علاقگی و دلزدگی و اضطراب در دانش‌آموز خواهد شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۶
younes rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی